Blog

Organizing in de praktijk
Share

Wat kost dat nu eigenlijk?

Afgelopen week werd ik om tien voor elf ’s avonds nog gebeld door iemand. Waarschijnlijk had zij mijn artikel in For You gelezen en had ze interesse in mijn hulp bij het opruimen van haar huis. Haar eerste en enige vraag wasWat kost u per uur?’ Toen ik haar dat zei was haar antwoord ‘Nou, dan vind ik het te duur. Dag.’

Vreemd eigenlijk dat je op basis van een uurtarief al je oordeel velt. Als je naar de garage gaat vraag je toch ook niet wat een monteur per uur kost? Je vraagt een offerte voor het totaal en je wilt weten wat daar wel en niet in zit. Maar goed…LEES VERDER

Share

Kopen om het kopen

Het valt mij op dat een aantal van mijn klanten grote hoeveelheden hebben van bepaalde zaken. Veel gereedschap, kleding, tijdschriften, make-up. Dat kopen ze niet omdat ze het nodig hebben of het gebruiken. Vaak ligt het al jaren in de kast of te wachten op het juiste moment. Dat maakte mij nieuwsgierig naar het fenomeen koopverslaafd. Wanneer is daar sprake van?LEES VERDER

Share

Mijn verzameling is te groot geworden!

Iedereen heeft een zwakke plek als het gaat om spullen. Iets waar je altijd even bij stopt, wat je graag koopt, bewaart of spaart. Dat kan van alles zijn: boeken, gereedschap of kleding. Het kunnen ook koopjes zijn; wat dan ook. Zelf heb ik iets met boeken en koop die redelijk vaak, zeker op rommelmarkten. Je begrijpt, niets menselijks is mij vreemd.LEES VERDER

Share

Een beetje uit de hand gelopen…

‘Eerst dacht ik nog ‘dat ruim ik binnenkort wel op’, maar dat kwam er steeds niet van. En nu is het zoveel dat ik er geen gat meer in zie.’ Een uitspraak die ik vaker hoor van cliënten.

Is dit raar? Nee, want soms heb je goede redenen om andere prioriteiten te stellen en opruimen even uit te stellen. Maar, als dat lang duurt stapelt de boel op en wordt het een probleem. Hoe voorkom je dat?LEES VERDER

Share
Share