Een professional organizer

Waarom een professional organizer inschakelen?

Is dat niet wat overdreven om een professional organizer in te schakelen? Opruimen is toch niet zo moeilijk? Dat zou je denken. Toch is het niet voor iedereen makkelijk om orde te scheppen. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Voor sommigen zijn tips uit boeken of een Facebook-groep voldoende, maar voor anderen werkt dat niet. 

 

Het kan heel moeilijk zijn om te beginnen bij het ordenen van je huis, je thuiswerkplek of je administratie. Een professional organizer helpt door te luisteren, dingen in gang te zetten en te zorgen dat er vooruitgang wordt geboekt. Dan kan er in korte tijd zoveel veranderen!

 

Een organizer, zoals ik, heeft er plezier in om structuur aan te brengen in spullen, papieren of gedachten en ook anderen daarbij te helpen. Ik ondersteun bij het praktisch indelen van de keuken en voorraadkast, het plannen van het huishouden, het bewaken van je budget, het rubriceren van je papieren, het afstand doen van spullen en het op een rijtje krijgen van je gedachten. Zie ook dit filmpje van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO).

 

Hoe werkt het?

Na een eerste telefoongesprek kom ik langs om kennis te maken en de situatie en behoeften te inventariseren. We kijken naar de huidige situatie en wat je daarin tegenkomt. We brengen ook de gewenste situatie onder woorden, zodat je weet waar je heen wilt. Ik leg je uit wat professional organizing inhoudt en hoeveel dat zou gaan kosten. Dit eerste gesprek is vrijblijvend en gratis en duurt maximaal anderhalf uur. Als je verder wilt maken we een afspraak voor een eerste sessie. Wil je eerst eens ervaren wat het inhoudt, dan evalueren we na één of twee keer en bepaal je of je verder wilt.

 

Maatwerk

Misschien heb je genoeg aan goede tips en adviezen, maar waarschijnlijk heb je behoefte aan praktische hulp of coaching. Ieder traject is anders. Ik kan eenmalig komen, een aantal dagdelen achter elkaar, maar ook met tussenpozen over een langere tijd. 

 

We gaan sámen aan het werk, gewoon bij jou thuis. Jij bepaalt zelf wat je wilt houden en wegdoen en wat de hoogste prioriteit heeft. Ik adviseer daar uiteraard wel over.

 

Ik werk het liefst overdag, omdat je bij daglicht meer ziet. Mijn woonplaats is Gouda, maar kom ook graag naar je toe als je verder weg woont.

 

Wil je weten of ik iets voor je kan betekenen? Bel of mail me en je weet meer. Een kennismakingsgesprek is altijd gratis.

Share
Share