Over Carina

... en over Bezemer Organizing

Ik ben Carina

 

 

In 1967 geboren en tot mijn 22e getogen in Noord-Brabant, oudste in een gezin van 4 kinderen. Vanaf 1989 woonachtig in Zuid-Holland.

 

Samen met mijn man heb ik drie kinderen, van wie alleen de jongste nog thuis woont. Onze (enige) zoon heeft autisme en een verstandelijke beperking en woont in een instelling. Wij zijn bewindvoerder en mentor van hem.

 

Omdat ik in mijn leven al heel wat heb gezien schrik ik niet zo snel. Daardoor kan ik de rust bewaren. Ik heb namelijk geleerd dat geen situatie hopeloos is en dat je meer kunt dan je nu denkt. Ik ben oprecht geïnteresseerd in jouw unieke verhaal.

 

Ik houd van simpel en echt. Het leven is al ingewikkeld genoeg. Ik houd van overzicht en harmonie. Zonder dat kan ik niet goed functioneren. In mijn vrije tijd speel ik klarinet in een Harmonieorkest en ben ik actief binnen onze kerk, in het bijzonder voor autistische kinderen. Ik ben lid van een Engelse leesclub en houd van reizen en ontdekken.

Jouw doel is mijn doel

Wat heb jij nodig en hoe zou jij het willen hebben? Dat is veel belangrijker dan wat ik vind. Heb jij behoefte aan ruimte, minder spullen, overzicht of een luisterend oor? Ik ondersteun je er graag bij om dat te bereiken.

 

Het is geweldig als je controle hebt over je eigen huis, je tijd en je geld. Dat voelt goed! Je kunt met een gerust hart gaan slapen. Je gaat niet langer met een boog om die plekken in je huis die je liever niet ziet. Je kunt alles vinden en goed opbergen. De ballast is weg. Of in ieder geval een stuk minder.

 

Als je nu het overzicht kwijt bent hoeft dat niet voor altijd te zijn. Misschien lukte het vroeger wel om alles te regelen en te organiseren, maar hebben omstandigheden daar verandering in gebracht. Ziekte, tegenslag, zorgen of een te volle agenda kunnen zoveel tijd en aandacht van je vragen dat de dagelijkse dingen erbij in schieten. Tips en trucs kunnen helpen, maar soms is er meer nodig: een echt mens die luistert, meedenkt, vragen stelt en meewerkt. Vaak hoor ik ‘Alleen al het feit dat ik er niet meer alleen voor sta, geeft me zoveel rust!’

Dat is mijn doel. Jou helpen je rust terug te vinden. Praktisch en eenvoudig. In jouw huis en jouw leven.

 

Het kan ook zijn dat je het ordenen en organiseren van je huis(houding) nooit goed onder de knie hebt gekregen. Dan kan ik je waarschijnlijk dingen leren.

Mijn ervaring

Sinds juni 2015 ben ik werkzaam als Professional Organizer voor de thuissituatie. Ondertussen heb ik al heel wat mensen geholpen bij het ordenen van hun woning of een deel daarvan. Dat geeft me veel voldoening, omdat ik merk dat het mensen rust geeft en ook meer concentratie en zelfrespect.

 

In mijn voorgaande werkkringen heb ik dat ook altijd fijn gevonden: meedenken, analyseren, ordenen van gedachten, mensen geruststellen, aanmoedigen en moeilijke dingen eenvoudig uitleggen. Vanwege mijn eigen ervaringen ligt mijn hart vooral bij mensen met een extra zorgvraag (in het gezin).

 

Ik heb een lange weg afgelegd voor ik was waar ik nu ben: In 1989 heb ik mijn opleiding Hogere Tuinbouwschool in Den Bosch afgerond, waarna ik jarenlang gewerkt heb als sociaal economisch voorlichter voor tuinders en hun gezinnen. Vervolgens heb ik gewerkt als projectmedewerker in de landbouw en vervolgens de politiek. Tenslotte als ambtelijk secretaris bij een indicatiecommissie voor speciaal onderwijs (cluster 2) en als gecertificeerd Schuldhulpmaatje bij particulieren (vrijwilligerswerk).

 

In 2014 heb ik de training tot Professional Organizer gevolgd bij Anne-Lies van Overbeek (overl. 2017), een van de eerste Professional Organizers in Nederland.

 

Ik blijf me ontwikkelen en ben momenteel bezig met de post-HBO leergang voor senior Professional Organizer bij de School voor Organizing en volg regelmatig studiedagen. Ook doe ik aan intervisie met collega-organizers uit de regio en ben ik bestuurslid bij het vrouwennetwerk Vrouw en Busyness Groene Hart.

 

Lees ook mijn folder.

Share
Share