Over Carina

... en over Bezemer Organizing

Ik ben Carina

Ik houd van simpel en echt. Het leven is al ingewikkeld genoeg. Ik houd van overzicht en harmonie. Zonder dat kan ik niet goed functioneren. In mijn vrije tijd speel ik klarinet in een Harmonieorkest en ben ik actief binnen onze kerk. Ik ben lid van een Engelse leesclub en houd van wandelen, uit eten gaan en mooie dingen ontdekken.

 

Samen met mijn man heb ik drie kinderen in de leeftijd van 17 tot 26 jaar, van wie alleen de jongste nog thuis woont. Onze (enige) zoon heeft autisme en een verstandelijke beperking en woont in een instelling. Wij zijn bewindvoerder en mentor van hem.

 

Omdat ik in mijn leven al heel wat heb gezien schrik ik niet zo snel en blijf ik rustig. Ik heb geleerd dat geen situatie hopeloos is en dat je meer kunt dan je nu denkt.

Praktisch en eenvoudig

Wat heb jij nodig in jouw situatie? Dat is veel belangrijker dan wat ik vind. Houd jij van je boeken of andere verzameling? Prima. Weggooien is nooit mijn doel. Hooguit een middel wat helpend kan zijn. 

 

Misschien lukte het vroeger wel om alles te regelen en te organiseren, maar hebben omstandigheden daar verandering in gebracht. Tips en trucs kunnen helpen, maar soms is er meer nodig: een echt mens dat luistert, meedenkt, vragen stelt en meewerkt.

Vaak hoor ik ‘Alleen al het feit dat ik er niet meer alleen voor sta, geeft me zoveel rust!’ Dat is waar ik voldoening in vind en echt in geloof. Praktische en eenvoudige hulp om weer controle te krijgen over je leven.

 

Het kan ook zijn dat je het ordenen en organiseren van je huis(houding) nooit goed onder de knie hebt gekregen. Dan kan ik je dingen leren.

 

Soms is iemands hulpvraag complex door psychische problemen dan is opruimhulp alleen niet genoeg. Ik ben hierin voorzichtig en weet dat ik mijn grenzen moet bewaken. Overleg met andere hulpverleners is dan nodig om tot een beter resultaat te komen.

Mijn afgelegde route

Sinds juni 2015 ben ik werkzaam als Professional Organizer voor de thuissituatie en heb ik, met veel plezier, al heel wat mensen geholpen bij het ordenen van hun woning of administratie. Het is praktisch en geeft heel snel effect om orde te creëren. Ik ben vooral betrokken bij mensen met een extra zorgvraag (in het gezin), door vermoeidheid of overbelasting. 

 

In 1989 heb ik mijn opleiding Hogere Tuinbouwschool in Den Bosch afgerond, waarna ik jarenlang gewerkt heb als sociaal economisch voorlichter voor tuinders en hun gezinnen. Vervolgens heb ik gewerkt als projectmedewerker in de landbouw en vervolgens de politiek. Tenslotte als ambtelijk secretaris bij een indicatiecommissie voor speciaal onderwijs (cluster 2) en als gecertificeerd Schuldhulpmaatje bij particulieren (vrijwilligerswerk).

 

In 2014 heb ik de training tot Professional Organizer gevolgd bij Anne-Lies van Overbeek (overl. 2017), een van de eerste Professional Organizers in Nederland. In november van 2018 heb ik de post-HBO opleiding tot Senior Professional Organizer afgerond bij de School voor Organizing. Daarnaast volg ik regelmatig studiedagen. Ook doe ik aan intervisie met collega-organizers uit de regio en ben ik lid van het vrouwennetwerk Vrouw en Busyness Groene Hart.

 

Lees ook mijn folder.

Share
Share