Mijn administratie is nogal rommelig

Hulp bij het ordenen van je papieren

Is jouw administratie een zich verplaatsende stapel enveloppen, al dan niet geopend? Liggen je papieren ergens te wachten om opgeruimd te worden? Heb je moeite om te bepalen of iets weg mag of dat het misschien toch beter bewaard kan worden? Heb je geen idee waar de huurovereenkomst of je testament ligt?

Dat kan je best onzeker maken. Heb ik mijn zaken op orde of niet? Ben ik goed verzekerd? Ben ik überhaupt wel verzekerd? Zijn alle rekeningen betaald? Hoe zit het met mijn pensioen?

Regelmatig kom ik het tegen dat mensen zich deze vragen stellen. Dat kan bij iedereen voorkomen: oud, jong, hoog of laagopgeleid, ziek of gezond. En mijn ervaring is dat als er iets aan de hand is met jou of iemand in je gezin de administratie alleen maar toeneemt.

Wie kan je helpen?

Je kunt hulp inroepen van familie of vrienden, maar vaak komt dat ook weer heel dichtbij. Soms is het prettiger om een onbekende te vragen. In verschillende plaatsen zijn vrijwilligers actief die je kunnen helpen met het uitzoeken van je papieren. Heb je echter liever iemand die  je helpt bij het opzetten van een praktisch opbergsysteem, gewoon bij je thuis, en ook meedenkt of alles goed geregeld is, dan is een professional organizer een goed idee.

Zou jij het fijn vinden om:
  • je papieren te ordenen in mappen of dozen waarin je alles kunt terugvinden als je het nodig hebt?
  • weer overzicht te hebben en te weten wat je wel of niet geregeld hebt?
  • regelmatig met iemand te kijken naar je papieren?
  • iemand vragen te kunnen stellen over moeilijke brieven?
  • in een oogopslag te kunnen zien of alles betaald is?
  • je digitale administratie te ordenen?
  • zaken op orde te hebben voor het geval een ander je administratie moet overnemen, bij ziekte of overlijden?

Ik help je graag bij het ordenen, uitzoeken, wegdoen en handig bewaren van je brieven, contracten en overzichten. Ik wil je graag leren om je administratie bij te houden en hulp te vinden als dat nodig is.

Eenmalige opruiming of regelmatig contact

Ben jij toe aan meer overzicht en rust in je hoofd en wil je je papieren gaan aanpakken? Ik kan je op verschillende manieren ondersteunen: naast je zitten en samen doen tot coachen op afstand. Soms is het voldoende om één keer een opruim-en-orden-actie te doen en kun je zelf verder. Anderen vinden het fijn om elke 1 à 2 maanden een uurtje contact te hebben en zeker te weten dat alles goed gaat.

Ik wil graag flexibel inspelen op de vraag die je hebt. Wil je meer informatie of een keer vrijblijvend overleggen? Bel me en ik kom bij je langs.

Misschien vind je dit artikel ook interessant: Hoe kom ik van de stapels af?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *